J.Lindeberg inleder samarbete med Green Queens

J.Lindeberg teamar nu upp med Green Queens för att lyfta fram kvinnor inom golfvärlden och uppmuntra gemenskap och nytänkande.

J.Lindeberg vill inspirera människor att leva livet fullt ut och genom kreativ design har de sedan start varit en utmanare inom golfvärlden. Green Queens är ett community för kvinnor som spelar eller vill börja spela golf. För dem är golf centralt – men lika viktig är gemenskapen. Tillsammans utmärker de sig med viljan att förändra den traditionella golfscenen, att öppna upp för nytänkande och ökad tillgänglighet inom sporten. Tillsammans vill J.Lindeberg och Green Queens främja inkludering och mångfald. De delar en gemensam värdegrund och vill ta bort trösklar, både för att komma igång och för att fortsätta spela.

Green Queens ser stor potential att framöver nå en yngre målgrupp och kunna attrahera, rekrytera och behålla kvinnliga golfare. Samtidigt som J.Lindeberg de senaste åren sett intresset för sin damkollektion öka markant, med kollektioner som upplevs mer inspirerande och banbrytande än andra varumärken.

”Vi är såklart oerhört stolta över att inleda ett djupare samarbete med J.Lindeberg. De står för samma saker som vi gör och vill göra moderna kläder för den moderna människan som vågar utmana normer. De bryr sig om inkludering och mångfald, precis som vi.” säger Emma-Mathilda Steen, en av ägarna till Green Queens.

“Att känna sig trygg, inkluderad och självsäker på banan, oavsett nivå, är viktigt och Green Queens förmedlar just det. Tillsammans kan vi inspirera ännu fler starka spelare.” säger Karin Elwin, Head of Marketing på J.Lindeberg.

Mycket är på gång inför våren och exakt vad samarbetet kommer innebära avslöjas inom kort. Tiden för satsningen kunde inte varit bättre, då det ökade intresset för friluftsliv gör att golfvärlden välkomnar många nya spelare. J.Lindeberg och Green Queens hoppas därmed kunna etablera nya sammanhang där golf inte enbart handlar om att tävla, utan att bryta ny mark och våga ta för sig, både på banan och utanför den.

 

The Scandinavian Fashion House J.Lindeberg was founded in Stockholm 1996 with the vision to build an international brand for the modern and aware consumers. The company bridges fashion and sport, offering outstanding products for a modern active lifestyle. The collections consist of menswear and womenswear offering fashion, golf and skiwear. The fashion collection is presented at the international fashion weeks in e.g. New York, Beijing, London and Stockholm—the sportswear collections are worn by some of the world’s biggest athletes. Today distribution covers more than 35 countries, and there are close to 90 J.Lindeberg stores and 35 shop-in-shops in e.g. Stockholm, Copenhagen, Oslo, Munich, New York, Miami, Tokyo, Hong Kong, Beijing, and Shanghai. J.Lindeberg is sold in over 900 stores, including the leading high-end department and specialty stores around the world.

The company’s headquarter is based Stockholm, Sweden.